Cześć wszystkim! Dzisiaj opowiem o tym, czy musisz inwestować pieniądze w reklamę, aby pozyskać podopiecznych na treningi personalne i współpracę online. Schemat pozyskiwania klienta na współpracę online oraz trening personalny jest bardzo podobny. Ja jestem zwolennikiem inwestowania jak najmniejszej ilości pieniędzy. Dzisiaj wyróżnia trzy rzeczy, w które warto zainwestować na poszczególnych etapach działalności trenerskiej.
Pierwszy etap jest wtedy, kiedy zaczynamy i nie mamy absolutnie pieniędzy. Tutaj nie powinniśmy za wiele inwestować. Mało zarabiamy z treningów, potem trochę więcej, a dopiero na końcu osiągamy wysoki poziom, na którymi możemy inwestować większe pieniądze.
Dalej, ile powinniśmy inwestować? Uważam, że ok. 5 – 10 proc zysku. Osobiście inwestuję z tysiąca złotych od 50 do 100 złotych. Na początek możesz to przeliczać w podobny sposób.
Przejdźmy do trzech punktów.
Pierwszym punktem będzie Facebook i reklamy facebookowe, które są skuteczną metodą pozyskiwania klientów. Radzę się tego nauczyć jak najwcześniej, inwestować nawet drobne sumy rzędu 3 – 5 złotych i sprawdzać efekty. Przykładowo, jeśli jeden klient kupi 3 treningi, a nawet 6, to mamy automatyczny zwrot.
Muszę dodać, że trzeba skupiać się na sprzedaży, a nie na polubieniach czy komentarzach, bo to nie sprzedaje. Fajnie wygląda, ale to się nie przekłada na portfel.
Druga rzecz, w którą warto inwestować, są vouchery. Vouchery na treningi grupowe, vouchery na plany żywieniowe, itp. Takie rzeczy to mega sprawa chociażby w salonach odnowy biologicznej.
Następna rzecz to jest strona internetowa i pozycjonowanie + AdWordsy. I o ile AdWordsy są droższe, strona może być tania, jeśli nawiążesz współpracę z początkującym freelancerem. Ktoś może wykonać Ci profesjonalną stronę za grosze, ale za pozycjonowanie trzeba już płacić.
Uwierz mi, pozycjonowanie to bardzo ważna i potrzebna sprawa. Wiele biznesów w dzisiejszych czasach opiera swoją sprzedaż na pozycjonowaniu, a zwłaszcza na pojawianiu się w pierwszych kilku wynikach wyszukiwania.
Dlatego ważna jest nie tylko posiadać stronę internetową, ale również ją pozycjonować. I jeżeli już chcecie się z czymś takim zgłosić do kogoś to ja polecam wam Bartosza Dytkowicza, @bardyt na Instagramie.
Dziękuję za Twój czas! Mam nadzieję, że pomogłem. Dzięki za przeczytanie. Jeśli masz jakieś pytania, napisz do mnie na Facebooku.
Do zobaczenia za tydzień.