Cześć! Zapewne wiele słyszałeś o sile marki osobistej. Dzisiaj opowiem o tym, dlaczego trener personalny powinien budować markę.
Zapraszam Cię na grupę „Wiedza i biznes”, gdzie w każdy poniedziałek pojawia się Live, oraz na Kierunek trener, gdzie znajdziesz szkolenie na temat marki osobistej.
Wiele się mówi o marce, że należy ją mieć. Zauważyłeś, że rzadko słyszymy konkrety? Nie słyszy się o tym, jakie to rzeczywiście daje korzyści i jak ją budować.
Natomiast ja dzisiaj opowiem o korzyściach.
Podstawowe poziomy marki, które będą nas interesować, to marka osobista, marka firmy, oraz marka produktu. One się od siebie różnymi rzeczami, o których za chwilę.
Jeżeli jesteś specjalistą, to marka budowana wokół produktu to marka produktowa. Ale kiedy mówimy o trenerze wykonującym usługi, mamy do czynienia z marką osobistą.
Jeśli mowa o teamie trenerów siłowni, sieci studiów treningowych, czy cateringu, jest to marka firmy. Suplementy, książka, czy program szkoleniowy to marka produktu.
Ja dostrzegam 10 korzyści z budowania marki osobistej.
Więc jakie są plusy?
Zaufanie
Przede wszystkim większe zaufanie klientów, czyli większa ilość klientów. Im silniejsza nasza marka, im bardziej jesteśmy z czymś kojarzeni, tym naturalnie zgłasza się coraz więcej tych klientów, nie mamy problemów z ich pozyskaniem.
Powodem, dlaczego ludzie się do ciebie nie zgłaszają, jest brak marki. Na samym początku możesz „umieć w marketing”, możesz lejek marketingowy skonstruować tak, że wiele nie potrzebujesz wydawać na niego. Ale jeżeli chodzi o markę, to niektórzy płacą więcej a niektórzy mniej.
Opłaca się płacić więcej. Czyli większe zaufanie klientów = więcej klientów.
Wyróżnianie się
Druga rzecz – wyróżniasz się, jesteś cenionym ekspertem, który może być zaproszony do podcastu czy panelu dyskusyjnego. To oczywiście ma szereg dodatkowych korzyści, ale przede wszystkim wzmacnia twój prestiż, samopoczucie, pewność siebie.
Czujesz się zupełnie inaczej, jeżeli ktoś Cię zaprasza, żeby porozmawiać o diecie, treningu czy czymkolwiek innym.
Natomiast jeśli jesteś szarą myszką, która po prostu wykonuje sobie jakieś usługi, to generalnie nikt cię nie zna. W telewizji i w innych kanałach widzimy zupełnie innych ekspertów, więc warto wtedy zacząć myśleć o budowaniu marki osobistej.
Kontakty
Kolejna rzecz – pozyskiwanie większej ilości kontaktów. Ludzie chcą po prostu z tobą współpracować, masz ogrom znajomości, co niesie za sobą potencjalne współprace. Powoduje, że w dłuższej perspektywie masz większe dochody.
Marka pracodawcy
Następna kwestia to jest marka ciebie jako pracodawcy, czyli czy ludzie chcą u ciebie pracować.
Nawet nie wiesz, jak dzisiaj ciężko jest zatrudnić odpowiednich ludzi, dbać o ich motywację. Jeżeli oni Cię znają z Internetu, masz mocną markę jako specjalista, oni chcą z Tobą pracować i uczyć się od ciebie. Będą chcieli być tacy, jak Ty.
Wyższe ceny
Kolejna rzecz – wyższe ceny.
Zobacz, ile kosztuje trening u Roberta Bruneiki, a ile u przysłowiowego „Janusza z Bydgoszczy”, który organizuje 10 treningów w tygodniu.
Trening u czołowego trenera może kosztować kilka tysięcy, natomiast u takiego „Janusza z Bydgoszczy”, to on się zastanawia, czy dzisiaj wziąć 60 zł, czy 40, a i tak nie ma klientów.
To jest silny wydźwięk marki – im silniejsza marka, tym wyższe ceny.
Łatwość w znalezieniu pracy
Kolejna rzecz to fakt, że łatwiej ci znaleźć pracę.
Podam ci przykład, gdy ja lub Bartek Dytkowicz, poszukujemy kadry w placówkach, którymi zarządzamy czy w firmach, które założyliśmy.
Zwracamy uwagę na to, w jaki sposób ktoś ma skonfigurowany profil w mediach społecznościowych. Jak się identyfikuje wizualnie, jak to wygląda.
Bo jeżeli przychodzi do nas ktoś, kto na zdjęcie psa, lodówki, czy kanapki na profilowym, to nie ma mowy o poważnej rozmowie. Marka osobista to dobre zdjęcia, dobre opisy, czym się zajmujesz, w czym jesteś mocny, jaka jest twoja specjalizacja, w czym możesz pomóc.
Nic więcej nie potrzeba – ludzie chcą Cię zatrudniać.
Nie musisz się skupiać tylko na pozyskiwaniu klientów
Następna sprawa to jest to, że sam dostajesz propozycję pracy. Jeżeli masz mocną markę osobistą jako trener, to zgłosi się do ciebie prędzej czy później ktoś, kto będzie chciał się zatrudnić u siebie.
Wybierasz klientów
Kolejna rzecz. Pracujesz z klientami, których nie wybierasz „jak leci”, żeby zrobić to po niższych cenach, bo twoja silna marka gra tym, że mówisz komuś: „Hej kolego czy koleżanko, ja biorę tutaj 300 zł za trening, a nie 70”
I zapraszam kogoś innego, jeśli ktoś chce kupić taki tani trening. Ja mam markę, ja pracuję z klientami, którzy wiedzą, za co płacą i tak to faktycznie jest.
Rozpoznawalność
Jedna z ostatnich korzyści, czyli stajesz się rozpoznawalny, ludzie zaczynają cię kojarzyć.
To potęguje to wszystko, o czym wcześniej powiedziałem, ale jest dużo innych plusów. Chyba nie muszę Ci mówić, jakie masz benefity z tego.
Między innymi to, że wypuszczasz e-booka i wie o tym 10 tysięcy osób, a nie dwie na krzyż, ciocia i kolega. Budujmy markę!
Jesteś częściej wybierany
Ostatnia rzecz – jesteś częściej wybierany przez klientów.
Załóżmy, że ktoś musi wybrać spośród 5 trenerów.
Ten, który ma silną markę, zostanie wybrany, a reszta nie ma znaczenia.
Już koniec 🙂
Dziękuję Ci za dotrwanie do końca.
Zapraszam cię jeszcze raz do grupy „Wiedza i biznes” (https://www.facebook.com/groups/WiedzaDlaTrenerow)
Zajrzyj na kanał Kierunek Trener.
(https://www.youtube.com/channel/UCowRMSZYgqvZV0VruF1eSSQ)
Zapraszam też do bezpłatnych konsultacji z nami. (Ze mną i z Bartkiem Dytkowiczem).
Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś na temat marki, chcesz ją zbudować, to bardzo fajnie, gdybyś się zgłosił/zgłosiła.
Zrobimy Ci szybki audyt, od razu powiemy, co nie działa, co działa, co jest nie tak, jakie zdjęcie powinno być, jakie dane kontaktowe, co w opisie, jakie call to action, jakie treści stworzyć itd.
Pozdrawiam Cię, życzę miłego dnia. Buduj swoją markę osobistą.
Cześć!