Z każdej strony jesteśmy namawiani do korzystania z płatnych kampanii na facebooku, konfigurowania reklam i tworzenia lejków w sprzedażowych.W istocie cały proces należy zacząć od dobrze napisanego posta, którego celem jest głównie sprzedaż, nie ilość lajków, czy zasięg. Oczywiście możemy użyć w poście przeróżnych sposobów takich jak video, czy prosty komunikat na temat wezwania do zgłoszenia się na darmową konsultację. Dzisiaj omówimy sobie najzwyklejszy post, który wrzucamy na swój fanpage i oczywiście zawsze dopalamy dobrze stargetowaną reklamą.
Zanim zabierzesz się za pisanie posta, przeczytaj te 5 poniższych rad, co należy zrobić na samym początku.
- Cel posta – Zastanów się jaką reakcję w odbiorcy chcesz wywołać, czy celem posta jest przejście na Twoją stronę internetową, czy może zostawienie komentarza, aby wysłać komentującym e-booka, bądź darmowy plan treningowy na 3 dni. Określenie celu posta jest ważne także dlatego, że musimy odpowiednio sformułować nagłówek. W nagłówku powinniśmy umieścić najważniejszą informację w jednym zdaniu na temat tego, o czym jest post i jaką wartość wnosi on w życie odbiorcy. Przykładem jest post skierowany do osób otyłych z nagłówkiem: „Dowiedz się jak w trzech krokach pozbyć się oponki” to bardzo konkretny komunikat skierowany do odpowiedniej grupy odbiorców.
.
- Zastanów się do kogo piszesz post – Bardzo istotnym aspektem będzie grupa odbiorców do jakiej kierujemy posta, ponieważ inaczej będziemy porozumiewać się z 18 latkiem, a inaczej z 35 letnią matką dziecka, z którym siedzi ona w domu. Musimy bardzo dobrze znać swoją grupę odbiorców, aby wystosować co do niej adekwatny komunikat, który ich interesuje. W pierwszym poście podałęm przykład osób otyłych i tego będziemy się trzymać. Posty do osób otyłych traktują o konkretnych problemach i nie zainteresuje ich odżywka na masę, ani dieta na zwiększenie obwodów.
.
- Zastanów się co chcesz dać odbiorcy w poście – Jeżeli już wiemy jaki jest cel posta i do kogo go kierujemy, to teraz zastanówmy się jaką wartość damy odbiorcy, który będzie go czytał, czyli naszemu klientowi. Będąc przy tych osobach otyłych możesz podarować im darmową metamorfozę, czyli Twoją opiekę żywieniową i treningową na 3 tygodnie, czy darmową konsultację, bądź e-booka. Pamiętaj o tym, że taki klient ma pewne problemy, które możesz pomóc mu rozwiązać. Ma on również pewne obawy i często chce otrzymać coś za darmo.
Jakub Żuk
- Wezwanie do działania – Odbiorca musi wiedzieć, co dokładnie ma zrobić po przeczytaniu posta, jeżeli my go nie nakierujemy to nici ze sprzedaży. W poście koniecznie musi się znaleźć „Call to action” w postaci konkretnego komunikatu do odbiorcy na przykład: „Kliknij w link, aby przejść do strony” , lub „Napisz w komentarzu #ebook aby otrzymać darmowy pdf” . W ten sposób, osoba czytajaca naszego posta otrzymuje jasny komunikat, gdzie, co i za ile może kupić.
Nie kopiuj.
- Dobierz zdjęcie do kontekstu – nierzadko widuje się zdjęcie z wakacji w którym jest dość refleksyjny opis, co kompletnie nie jest spójne w przekazie. Najlepiej kierować się wrzucaniem postów, na zasadzie odkrywania kulis naszego życia, dodając do tego wartość dla odbiorcy.
Przykład:
Zdjęcie podczas którego pracujesz przy komputerze i tworzysz plan treningowy, można zrozumieć dwojako, że piszesz je dla klientów, ale możesz też pracować nad jakimś projektem.
Do tak dobrze zrobionego zdjęcia możesz dodać opis na temat tego, że od rana piszesz plany treningowe dla swoich klientów i przygotowujesz cały sposób działania i wrzucić im do tego prosty plan treningowy, który mogą zastosować już dzisiaj na treningu.lektury
.
Tak przygotowany post możemy zacząć targetować i skorzystać z płatnego promowania, dzięki któremu zwiększymy zasięg postu.
Pamiętajmy, by wszystko co robimy w social mediach było zaplanowane, nie możemy pozwolić sobie na przypadkowość, ponieważ to znacząco mniej skuteczny sposób działania.
Stwórz własnego posta i pochwal się na naszej grupie „Wiedza i Biznes” .
CZYTAJĄC DOWIESZ SIĘ:post sprzedażowy na facebooku
jak powinien wyglądać dobry post sprzedażowy na facebooku
post sprzedażowy w branży fitness
cechy posta sprzedażowego w branży fitness
czym charakteryzuje się post sprzedażowy na facebooku
jak zrobić ciekawy post na facebooku
jak pisać dobre posty sprzedażowe na facebooku
skąd brać pomysły na posty sprzedażowe
ile postów dziennie na facebooku
w jakich godzinach najlepiej publikować posty sprzedażowe
kiedy publikować posty na FB
jak pisać teksty które sprzedają
jak napisać tekst który będzie sprzedawać
jak pisać posty sprzedażowe w social media
jak pisać posty sprzedażowe na instagramie
jakie treści sprzedają na instagramie
jak udostępnić reklamę jako post
jak udostępnić posta jako reklama
post sponsorowany na facebooku
post sponsorowany na instagramie
jak długi powinien być post na facebooku
ile znaków powinien mieć post sprzedażowy
w jakich godzinach są moi klienci na facebooku i instagramie
w jakich godzinach są moi klienci w social media